*     *        *      *        *      *

                    Welcome to Rampcube

             Program designed by William Soleau

                 Requires:  EGA Graphics

                 Version 1.0   April 1991



       The objective of Rampcube is quite simple.  You are
   trying to arrange colored cubes in a certain way to score
   points.  When the game starts, colored tiles will start
   coming down then ramp.  At the bottom of the first ramp is as
   grey catcher.  You move this back and forth with your arrow
   keys.  If you catch the tile at the end of the first ramp,
   the catcher will immediately place itself on top of the next
   chute.  The catcher will turn the color of the tile you
   caught.  Now that the catcher is located on top of the bottom
   ramp which is a 10 x 10 grid. You can move the catcher to
   place the tile in the column you want.  You only have 2
   seconds to do this, or else the tile will drop wherever your
   catcher happens to be.

       The idea is to create squares called Cubes, out of 4
   separate tiles.   A cube is defined as 4 tiles of the same
   color making a box.  There are Blue,Red,Green,Purple and
   Yellow tiles.

   Example:      �   �   �
               �������������
                 �RED�RED�
               �������������  = 1 CUBE
                 �RED�RED�
               �������������


        As the game progresses the tiles will continue to keep
   coming down the opening ramp, by catching them and placing
   them in the proper columns, you score points by creating as
   many Cubes in the bottom grid as possible.  When a Cube is
   made, it will disappear from the grid board, allowing you to
   use that space to create more Cubes.  Any tiles above a Cube
   that is made, are also eliminated.

   Example:      �   �
                 ���Ĵ
                 �YEL�   �
               �������������
                 �RED�RED�
               �������������  = 1 CUBE
                 �RED�RED�
               �������������
   Here the Yellow tile on top of the Red Cube (made with 4 red
   tiles) would also be eliminated from the grid.

   You can actually make 2 Cubes out of only six tiles

   Example:   Drop in red tile here
                       |
                       |
                       V
                 �   �   �   �
               �����������������
                 �RED�RED�RED�
               �����������������  = 2 CUBES
                 �RED�RED�RED�
               �����������������

              Here you would get credit for 2 separate Cubes
       even though there are only 6 red tiles.  All six tiles
       would be eliminated from the board and you would get 100
       points.  50 + 50 = 100.


       As the game progresses, the tiles will come off the
   initial ramp faster and faster.  (sort of like the episode in
   the classic comedy I LOVE LUCY where she's in the candy
   factory) If you do not catch the tile, it will fall by itself
   into the column it came down in.
        If you catch a tile, and know where you want to place it
   before the 2 seconds are up, you can press the <spacebar> and
   it will immediately drop it in the column where your catcher
   is.  (Remember, you move the catcher with the arrow keys).
   You get 1 point added to you score if you use the <spacebar>
   option before the 2 seconds is up.

   Every time you make a Cube (4 tiles), you get 50 points.  The
   more cubes you make the more points you acquire.  Bonus
   Points are given for 10,20,30... cubes on one level.


        Now that you have the basic objective down, let me
   explain the other features you have in acquiring points.

        On some levels, there will be grey tiles already in the
   bottom grid.  They act as wild cards.  A cube can be made
   using these grey tiles.

   Example:

              �   �   �
            �������������
              �RED�RED�
            �������������  = 1 CUBE
              �GRY�RED�
            �������������

        It is wise to try to eliminate the grey tiles as fast as
   possible by making cubes with them, because if you don't,
   they will obstruct the empty space below and you won't be
   able to use that valuable space for other Cubes.  The level
   is over when the bottom grid is all filled up with tiles.


        On the upper levels you will see some black tiles
   descend down the opening ramp.  Obviously you cannot see the
   color of these tiles.  When you catch a black tile, and the
   catcher moves to the top of the bottom ramp, the color will
   be revealed (indicated by the color of the catcher).  Now you
   have to think quickly where you want to place it!

       Occasionally before the start of a level, you will see
   different colored square boxes appear on the bottom grid.
   If you can make a Cube within these bonus squares (of the
   same color), you will get an extra 150 points.

       Bonus rounds are given at 3000 point intervals.  If you
   reach 3000,6000,9000,12000...  points during the round, you
   will be given a special bonus round to collect more points.

        As I mentioned earlier, the level is over when the grid
   is all filled up with tiles.  You must score 500 points +
   (level * 50), to continue to the next level.  Therefore at
   level 1, you would need 550 points to proceed to level 2. At
   level 2 you would need 600 points etc...

       The point total (per round) you need to acquire for the
   present level is shown on the top right hand side of the
   screen.

      Point Values:

                      1   Cube   50  points

      Bonus Points:
                      10  Cubes  150 points
                      20  Cubes  300 points
                      30  Cubes  500 points
                      40  Cubes  800 points
                      50  Cubes 1100 points
                      60  Cubes 1500 points

           Bonus Cube Squares    150 points

        Drop Tile using SpaceBar   1 point


        All bonus points will not be added to your score until
        the end of the round.  The Bonus points will then be
        added to your total score.
             If you did not score enough points to earn the
        right to go to the next level then the game will be
        over.  However, if you find you are short on making the
        next level's point total, but you have reached a bonus
        round (3000,6000,9000...) during that round,  you will
        luckily be allowed to continue to the next level after
        you play out your bonus round turn.  It's kind of like
        being saved by the bell....


             When you finally cannot reach your designated point
        total for the round, the game will be over.  You will be
        given one last chance to continue.  The computer will
        show the five different colored tiles in the bottom
        grid.   You will choose one of the tiles... and the
        computer will randomly pick one of the colors.  If you
        happen to guess correctly the color the computer will
        pick, then the game will continue to the next level.
        If you don't pick the proper color,  the scoreboard will
        be revealed and if you're one of the 5 top scores, you
        will be asked to input your initials for posterity.

        Save Game feature:

             At the beginning of each new level you have the
        option of saving the game at this time.  This allows you
        to continue from this point at a later time.  This
        option is only available at the beginning of level 2 and
        up.  Press <S>ave and the game will be recorded in a
        file called, "Rampcube.sav" . When you begin a new game,
        the program will ask you if you want to load the saved
        game.  <L>oad <D>on't Load  <E>rase
             You can only load a saved game at the beginning of
        a new game.


        Key Assignments:

                          <Arrow keys> Move Catcher
                          <SpaceBar)   Drop Tile
                          <P>ause      Suspends Game
                          s<C>ores     Shows Previous Scores
                          <S>ound      Toggles Sound On/Off
                          <Q>uit       Quits Program


                     *****      Conclusion      *****


             This version of Rampcube is the complete version.
        All levels are accessible.  If you find that this game
        is a worthy addition to your game collection, a
        registration fee of $12.00 is requested.  I have not
        crippled this version in anyway... I depend on people
        who abide by the concept of Shareware to make my living.
             For users who do register this game, I will give 
        you a special upgrade keyword, which will make the
        time loading and exiting from the program much! faster.
        For every registered user of one of my games (I have
        over 40 of them), I give upgrades for the rest of my
        games at a steep discount off the normal registration
        fee.
             The registration form can be accessed from the
        final screen.

             I hope you enjoy Rampcube...  if you have any
        comments or questions regarding this game, I can be
        reached via E-Mail on Compuserve, or at the address
        below.

                               Enjoy !!!!


                             William Soleau
                             163 Amsterdam Ave
                             Suite #213
                             New York, NY. 10023




              *********************************************