T h e   C h i l d   M u r d e r e r  
 
 Version 1.0

 (C) 1996 Michael Zerbo

- Instructions


Introduction:

The Child Murderer is a text/graphics adventure game set in
Victorian England. You are blamed for a murder you did not
commit, and must both evade your captors and find the real killer.

This game is aimed towards the beginning level player, and uses a simple,
easy to use, parser system. The game will accept small <Verb> <Noun> sentences,
such as Talk to the woman, or Use the candle. To make the game easier,
a menu of common commands and keystroke shortcuts are used. The important
objects in the game are preceded with the term, Visible Objects:
These visible objects, and objects in your inventory, are the
only items that the player need concern himself with.

To start the game, simply enter the command CM from your DOS prompt. You
may also run the CM file from Windows.

Menu Commands:

The game displays a menu at the bottom of the text output. Simply choose an
option and enter the keystrokes which represents a command. Press
ENTER after choosing your command. Each of the directions are represented
by N, S, E, W, U, and D.


(G)et: this command will pick up any visible items. Keep in mind, not
all objects may be picked up. In certain cases, you may need to carry out
certain actions before being allowed to pick up an object.

(T)alk: allows the user to communicate with other characters in the game.
Simply type 'T man', 'T woman', etc.

E(x)amine: allows the player to view a visible object in more detail.

(Us)e: this command will allow the player to use an object that
is either in his/her inventory, or is visible at that location.
Ex: 'Us candle'.

The use command can have a number of functions, such as giving or
dropping an object, determined by the current situation.

(L)ook: will repeat the text description of the current location. It
will also display all items in your inventory.

(Tr)avel to: (used only in hansom cab)- This command will take you
to the available locations. Be sure to spell out the location as
presented with no errors. Ex. 'Tr tavern'

(R)estore: will load up a saved game.

Sa(v)e: will save the game at its current spot.

(Q)uit: will exit the game.


If the user selects an option and nothing happens, that means that
the command has no use in that situation. The user does not need
to type in complete commands, as the system is designed to use the
keystroke shortcuts. This system allows the user an easier time in choosing
the correct command choices.

Each location will have a text description and usually a graphics screen.
Once the graphics load in, the user can return to the text screen by 
pressing the space bar.

This game may be distributed for non-commercial purposes only,
and may be included on CD-ROMS and online sites.


Shareware Information
---------------------
You may order by Credit Card, Cash, Check or Money order. 

To order the registered version of this game, which includes
the complete versions of both Inner Demons and The Child Murderer,
send $18 (U.S. funds) to:

Laser Point 
Bloody Murder Registration 
P.O. Box 2378 
Watsonville, CA 95077 

California residents please remember to include 8.25% sales tax.

Toll Free Ordering: Visa or MasterCard orders may be placed by calling
Laser Point at (800) 894-6758

Electronic Mail Registration: You may register via electronic mail 
by sending the following information to: orders@laserpoint.com 
 
- Name of Product, Visa or MasterCard Account Number, Card Type (Visa 
  or MasterCard), Card Expiration Date, Name of Card Holder. 
 
Compuserve customers may register through the Compuserve Shareware 
Registry. Go SWERG and register product 12510.