B I P B O P   I I
                            Released: January 1993

 LEGAL STUFF:

     Copyright (C) 1993 by S&M Software. All rights reserved. Compiled using
 Turbo Pascal v6.0, copyright (C) 1983,90 by Borland International. BipBop II
 is supplied as is. S&M Software disclaims all warranties, expressed or
 implied, including, without limitation, the warranties of merchantability and
 of fitness for any purpose. S&M Software assumes no liability for damages,
 direct or consequential, which may result from the use of BipBop II. This
 program may be distributed freely, and no fee may be charged for it except a
 nominal copying fee. All trademarks contained herein are registered to their
 respective owners.

 REQUIREMENTS AND FEATURES:

     Requires VGA or MCGA display, 512k free RAM, and a thirst for adventure.
     Features...
         - Mindblowing 256-color graphics and art, including
           real-time 3D rotation (intro), raytraced game
           pieces, hypnotically flowing backdrops, and...
         - DIGITIZED ANIMATION!
         - Supports mouse or keyboard
         - Over half a meg of graphics data (compressed, for
           your convenience and our sanity)
         - Built in screen saver on a time delay
         - A great plot that's so subtle, you won't even know
           it's happening. (mild sarcasm)
         - Lots to see and do!

 REGISTRATION:

     BipBop II was released as a Shareware program. Upload it to local
 bulletin boards. Give it to your friends. Mail it to long-lost relatives.
 Don't let anyone miss out. And, when you have whet your appetite on what
 THIS game has to offer, just look at what else is available...

      -  

     ...and all of this for the low registration fee of just $20 (US). That
 includes shipping, handling, and really neat labeling. Also, if there are
 any demos or prototypes of up-and-coming S&M releases lying around, they'll
 be packaged with your order. "Incredible!" you say. Well, you're correct.
 Software of this caliber costs oodles of money in retail stores, which hike
 up the prices anyway. Who needs the middleman? What you get with your S&M
 Software registration is pure, and fresh from the programmer's workshop.
 Register now... the power is in your hands, and the address is at the end
 of this file! **IMPORTANT! When ordering, be extra sure to specify 5�" or
 3�" disk size.

 GETTING STARTED:

     "Ah," you snap impatiently, "but how does this thing WORK?!"
     Calm down, fledgling BipBopper. All will be explained.
     When you first load up the game, and get past the pretty dedication
 graphics, you'll find yourself at a menu. If you have a mouse installed...
 good! The interface is point and click simplicity, meaning that you (1) POINT
 at what you want and (2) CLICK the mouse button. If you happen to be using
 the keyboard, the [TAB] key will scoot you around the menu options until you
 come across one you like. You shouldn't have to look far, since there are
 only four. The [ENTER] key will then confirm your choice. If you have a mouse
 but wish to use the keyboard, fret not. Simply start BipBop II with the
 command line parameter "NOMOUSE". Like this:

           C:\BIPBOP2>bipbop2 nomouse

 Don't worry, I'll summarize the commands at the end. The main menu options
 are as follows:
     "PLAY"         - Intuitively enough, starts a new game.
     "SETUP"        - Sets your options for gameplay, namely the speed, and
                      method of control. If you want to play BipBop II using
                      a keyboard, but would rather point-n-click than [TAB]
                      through menus, don't worry. The option you set here only
                      counts in the heat of gameplay. To maneuver with a key-
                      board, use the [TAB] key to wander around, and the up
                      and down arrow keys to customize your options. Select
                      "ACCEPT" when you're through. "DEFAULTS" resets the
                      stats to, well, their defaults.
     "REGISTRATION" - Tells you about registering the game. Since you're
                      currently perusing this much more detailed document-
                      ation, you already know about the terrific things
                      available by registering.
     "QUIT"         - No doublespeak here. Straight to DOS you'll go.

 PLAYING THE GAME:

     When you select "PLAY" from the main menu, you'll be off on a wondrous
 adventure. We at S&M Software hope you like it. As a matter of fact, we hope
 that you like it a lot (see "REGISTRATION", above). But, I digress. Mooga.
 After a little advice, or a friendly taunt from the BipCritter, you'll be
 into the thick of things.
     Your objective is to remove all "boinks" from the screen. A boink is a
 little box with a Roman numeral in it. You'll note that when you bounce your
 ball against a boink, it's value decreases. This, in a nutshell, is the
 whole idea. Knock a boink down to zero, and it will disappear. When all of
 the boinks on a level are eradicated, in accordance with state and federal
 laws governing the individual's right to destroy numbers, you'll advance to
 the next board. There are twenty in all. Best of luck... you'll need it.
     You control the game by manipulating your paddle, which you'll find at
 the bottom of the screen. Mouse users, simply trundle your rodent left and
 right. Keyboard aficionados, use the [ALT] and [CTRL] keys. [ALT] goes left,
 and, fortunately, [CTRL] shifts the paddle to the right. Simple, eh? But,
 that's not all.
     The paddle is a fascinating instrument indeed, for it possesses the power
 to ejaculate bullets of approximately three times its own mass. To test your
 firepower, press a mouse button, or the [SPACE] bar on the keyboard. Get
 good with these bullets... you have about a kazillion of them, and you'll
 need them on occasion. The ball that you bat around in hopes of nailing a
 boink or two will bounce off of these bullets, which make them most useful
 for tricks and such.
     Boinks aren't the only things populating the levels, by the way. You'll
 also find:
     GOBLINS - Mean little buggers who, when touched, boost every boink on the
               level by one. You'll discover this soon enough.
     ONE-UPS - Free lives, which you will certainly be thirsting for.
     SHOCKS  - Look like exclamation points, and not even WE are sure what
               they do.
 If you make it past all of these beasties, you might just get to the end of
 the game, and learn exactly why you've been playing. (It's a zen moment;
 don't miss it).

 STRATEGY:

     There are two ways of hitting the ball with your paddle--You can simply
 deflect it, or you can "corner" it, and hit it back the way it came. The
 brighter ones among you will quickly pick up on how this could be a valuable
 tool.
     Also, learn to use the tips of your bullets to reroute the ball in midair.
 If you get locked into a repeating pattern of bounces, this is one way to
 escape and get on with your life.

 SUMMARY OF COMMANDS:

     "NOMOUSE"     - A command line switch to deactivate said vermin.
     [TAB]         - For keyboard users, cycles between menu options.
     [CTRL]
     [ALT]         - Also for keyboard users, to control the paddle.
     [SPACE]       - Yet again for those with keyboards, fires a bullet.
     Mouse buttons - Select menu choices, and fire bullets.
     [ESC]         - Gets you out of where you are, to where you were.
     [P]           - Pauses the game. Press a mouse button or any key to
                     get back into the action again.

 S&M SOFTWARE'S MAILING ADDRESS:

           S&M Software
           2320 Brimhall Court, Suite 101
           Deltona, FL  32738-8747
           Attn: BipBop II

 CREDITS:

     All design, programming, and art by D. Stuart Riffle.
     Beta testing by : Kris Bunting
                       Dan Hanks
                       Kevin Pardue
                       Steve Smith
     Original musical score by : nobody. There isn't one.
     Screaming man on level 17 : Jerry Silverman.
     Source of image : "sweet pickles", a short, experimental film by
                       director Shawn Cheatham. Used with permission.
     Inspiration : the original BipBop.
     Design, programming, and art for original BipBop : D. Stuart Riffle.

     Have a nice day.