����   ��� ����� ����    ���   ����    ����  ����  ����� �  �    �   ���
  �    � �      �   �   �  �   �  �   �   �     �   �   �   �  �    �  �   �
  ������ ����   �   ����   �   �  ����    ��    ����    �   �  �    �  �   �
  �    �     �  �   �   �  �   �  �   �   �     �       �   �  �    �  �   �
  �    � ����   �   �    �  ���   �    �  ����  �       �   �  ���  �   ���
         
                            INVASION OF THE NORB

                                 Ver. 1.10

          Copyright(c)1996 Spungulas Software all rights reserved

                            THE  OFFICIAL  MANUAL



                                - CONTENTS -

                      1...........System requirements
                      2...............Getting started
                      3.............Weapons and Items
                      4.........................Story
                      5..................Tech support
                      6......................cheating
                      7....................More games


                                      1.

          MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:  IBM or 100% compatible 486sx
          DOS 5.0 or higher 590k conventional memory, 2500k EXPANDED
          memory, VGA, Sound Blaster or 100% compatible, 9 megs hard
          disk space.  Mouse or joystick are optional but supported.
          SELECTING MENU OPTIONS: To  select  or  de-select sound,
          music, mouse or joystick options, press ENTER when they are
          highlighted.  To move about the menu, first press the down
          arrow key.  To move back through, press the up arrow key.
          The program automatically detects your sound card and will
          place the words `ENABLE' beside sound and music options if
          you have a Sound Blaster or 100% compatible. (It should,
          if it doesn't, enable them).  Any problems, see tech support
          below.


                                      2.

          If you are reading this first then good for you!  This will
          explain the  installation  process  and  also what to do if 
          installation does not work properly.   Place your first disk
          in the appropriate drive and type INSTALL.  This will bring
          up the Spungulas Software installation screen giving you the
          option to select a hard drive to install to.  C  through  I
          are valid drive letters.  Please type the correct hard drive
          letter because you cannot predict what may happen if you do
          not.  After you have typed the appropriate drive letter, the
          `install' program will show you what directories will be made
          and will give you the option to continue or abort.  Once you
          continue, those directories will be made and the installation
          process will begin.  After installation, pay attention to
          what directory you need to switch to in order to play and also
          what filename to type in order to start the game.  We try to
          take every precaution to come up with unique directory names
          that will not interfere with anything else but, should you
          happen to have a directory by the same name then you should
          follow closely the instructions below:
          Make a directory on your hard drive giving it a name of your
          choice, (like SPACE or something else unique).  Do this by
          typing   MD SPACE     then switch to that directory by typing
          CD SPACE    then make a directory inside  SPACE  called  DATA
          Note that the inner directory has to be called  DATA  or the
          game will not function correctly.   Now, switch back to the
          root directory by typing   CD\     Go to the drive that has
          Disk one in it and copy the file  ASTRO1.EXE  to the  SPACE
          directory, (or whatever you called your directory).  Now
          put your second disk in your drive and copy ASTRO2.EXE and
          ASTRO3.EXE  to the  DATA  directory.  Now switch back to your
          hard drive, switch to your named directory and type  ASTRO1
          these are self extracting files.  Switch to the DATA directory
          and do the same, (type:  ASTRO2  and  ASTRO3  respectively).
          Type:  ASTRO  to begin gameplay.



                                      3.

          For a visual on weapons & Items, type:  WEAPONS  at the prompt.          
                    Your first available weapon is the stinger which is
          normally a cattle prodding gun used in the Saktorian sector of
          Quintarn.  Its use, (as you may have guessed), is for moving
          herds of cattle out and back from the barns.  It throws a mild
          charge of electricity on the first shot which, increases with
          each shot thereafter.  Therefore, (as many who played the DEMO
          found out), it takes several shots to take down the Norbian
          guards in the holding perimeter.  Later guards, depending on
          who they are, (ie, strengths, weaknesses), can be killed much
          easier with the stinger.  It's just something you've always
          used because it worked.  With the Norb however, you will need
          to pack more of a punch but, it does help you get out of some
          tight spots.  Your next weapon is the Neutron grenade.  This
          baby packs a wallop on all enemies, no matter who.  This can
          be a handy weapon for bouncing off walls and around corners
          when you want to kill off a guard before heading into a room,
          or just a head on throw.  The longer you hold down the  Ctrl
          key, the farther it will go, (to a certain extent of course).
          If you happen to figure out that the small windowless silver
          building can have its walls blown out by throwing a neutron
          grenade at it, you will find the radio controlled bombs.
          These are detonated by pressing the  b  key.  Once you get to
          Gatainos, you will find the Flame gun and the Scatter rifle,
          along with a radar device, (good for seeing your level from
          above), more neutrons and bombs.  The scatter rifle is good
          for medium distances and packs a good wallop.  The flame gun
          is good for closer encounters and packs an even better wallop.
          Also, in one of the buildings in Gatainos are mines.  These
          are placed wherever you want an enemy to walk into them and
          when they do, kablam!  Later on after the sewer you will
          encounter the LR Eliminator.  It has long range power packed
          ability with an invisible trail.  You have to be sure you
          aim it right or you can miss the enemy.  Hit the enemy and
          it's over in one shot.  When you reach Orxan you will find a
          jetpack in one of the buildings.  It does what you would
          expect except, in order to disable it, you must remove it,
          so much for high technology. Somewhere, (I'm not telling),
          in the game is a communicator.  Once you find it, you should
          always carry it with you.  The Verdosian chief will contact
          you periodically with important information.  If you aren't
          carrying it, you won't be contacted.  Controller cards play
          an important role in the game.  When you find one, carry it
          with you because sometimes it opens more than one door.
          Switches and hollowalls exist and play an integral part in
          the game.  If you don't use a switch somewhere or, don't
          find a hollowall then you're probably missing a needed item.
          One more thing.  Two times in the game you are given the     
          power to be invincible.  Once by a temporary radar shield
          the Verdosians conjure up and again by a bottle of Kataar that
          you find. (I'm not telling where).

                                      4.

             At the end of the universe, far beyond human imagination
          exists the galaxy of Quintarn.  Races of all sorts have existed
          together in harmony for centuries.  Some races have kept to
          themselves, while still others have carried on trading and
          bartering throughout the universe.  One race amongst all others
          has been known for its peaceful nature and generousity, the
          race called Verdosian.  This race has always inhabited the
          planet of Orbixin.  Long ago they were chosen as the ones to
          form a government to help all others in the galaxy.  Another
          race known as Norb were always quiet, strong individuals who
          kept to themselves.  All other races began avoiding them long
          ago because of their inhospitable manner.  Since they always
          did keep to themselves, nobody suspected anything of them.
          Little did anyone realize that the Norb were developing   
          weapons and power in an attempt to takeover Orbixin and form
          a new rule.  This is where you, Rip Croc, reptilian bounty
          hunter who soars the galaxies searching for easy jobs that
          pay big bucks bucks,  come into play.....
                 Normally, all you've ever used are your neutrons and
          your stinger because all your money is spent on riotous living
          and fast reptilian babes.  Your home is your ship and your
          life is fast paced.  On a binge one night in the Vectar sector
          of Quintarn, you are called on your ships communicator by the
          Verdosian chief.  He quickly tells you of an invasion of Norb
          from Sandar.  They take over the planet of Orbixin swiftly and
          take hostages to a nearby asteroid.  The planet is quickly
          converted into a headquarters for the Norb and their judge.
          The chief promises an amount of money so large that despite
          your fear of the Norb, you agree.  You look at the veluptuous
          reptilian babe you are holding and say, Keep that tail warm baby,
          I'll be back in two shakes of a snagfroos gallast.  You reach
          the sector and attempt contact with the chief but are cut off
          by interference.  You sit and watch the planet because your radar
          detects a shield around the planet of Orbixin.  Suddenly, three
          Norbian fighter craft zoom into view.  They signal the planet
          and head for the surface.  "Now's the time", you decide.  While
          the shield is down for the craft, you follow them in to the
          holding perimeter.  You land as quietly as possible and throw
          your weapons onto the ground.  You take a deep breath and climb
          out of your ship....


                                      5.

               Technical support is available during the following
               strange hours:  Weekdays 3PM-7PM  Saturdays 10:30AM-
               10PM  Sundays 12:30PM-7PM  (this is because one of
               us still has to work, yuk).  Anyhow, our number is:
                                 607-756-1712


                                      6.

                    If you're reading this then you're a cheater!
               Oh well, anyhow there is only one cheat code for this
               game.   Press the combination   ALT G  during gameplay
               this will make you invincible.  Always save often in
               this game!  You never know when you might get picked
               up by the Norb and taken to Paldotos.  Although there
               is one way out of Paldotos.  You'd better be sure you
               have enough ammo and turtles to do it!

                                      7.

                   We are constantly working on other games.  Some get
               set aside for awhile, others get finished.  A complete
               listing of available games is in the file `ORDER.TXT'
               Which also includes a small bit of info on the upcoming
               sequel to ASTROREPTILIO.  (yes we like to do sequels).