Willy the Worm
                           Part II: The Big Trip Home

          ------------------------------------------------------------

          This  is  a user-supported program.  You are invited to copy 
          and share this program as long as no fee is charged and this 
          notice is not changed or removed.  If you play this game and 
          enjoy it, please send a contribution of about $10 to: 

                           Alan Farmer
                           2743 McElroy Drive
                           Charlottesville, VA  22903 

          ------------------------------------------------------------

          
                                  Introduction
          
          Willy  the  Worm has just finished his first adventure.  Now 
          it is time to go home.  Help Willy  the  Worm  get  home  by 
          showing  him  which  way  to  go with the arrow keys on your 
          keyboard.  Remember, Willy's home is always to the right.  

          Willy the Worm Part II has  twelve  game  screens,  optional 
          music and sound effects, optional four-color graphics, and a 
          permanent high score list on disk.  


                                  Requirements

          To play Willy the Worm Part II you must have an IBM PC,  XT, 
          or PCjr with a color graphics adapter.  A color  monitor  is 
          recommended but not necessary.  


                                 Getting Started

          To start a game of Willy the Worm Part II, just enter at the 
          DOS prompt the word "WILLY2".  

          To print out these instructions on paper,  enter at the  DOS 
          prompt "COPY WILLY2.DOC LPT1:".  


                                Playing the Game 

          Willy  the  Worm  is  controlled  by  the  arrow keys on the 
          numeric keypad at the right of the  keyboard.  Pressing  the 
          left  and right arrow keys makes Willy the Worm run in those 
          directions,  and pressing the up and down arrows  makes  him 
          climb  up  and  down  ladders.  Pressing the space bar makes 
          Willy the Worm jump.  Any other letter  makes  him  stop  in 
          place.  

          Hint:  Willy  the  Worm  is a good jumper.  He can jump onto 
          ladders and he can change directions in midair.  


                              If the Speed is Wrong 

          Some computers run faster than the standard IBM PC.  If your 
          computer is  especially  fast,  start  the  game  by  typing 
          "WILLY2  FAST"  and  the  game  will slow down to the normal 
          rate.  

          Other computers are slower than standard, like the IBM PCjr.  
          If you have a slower computer,  start  the  game  by  typing 
          "WILLY2 SLOW" and the game will speed up to the normal rate.