DIGGORY
      copyright 1990 Jim Scarlett

    SCENARIO...Diggory is a sort of mole-like creature that lives
    underground on a diet of magic mushrooms and doombug eggs. She has
    become trapped in the doombugs' caves and must escape.  The caves are
    infested with doombug eggs, which creep about looking for other eggs.
    When two eggs meet, a grub is formed.  When two grubs meet, a fully
    grown bug is formed.  The grubs will try to eat Diggory's mushroom
    supply, thus preventing her escape. The bugs will try to eat Diggory!

    TECHNIQUE...Diggory can only escape from a cave by eating a mushroom
    and charging head-first at the gate. She must do this eight times for
    each gate. In the meantime, she must eat as many eggs as she can to stop
    grubs and bugs from being created. She must also keep a watch on her
    air supply: if this runs out she's done for! On escaping from a cave,
    she will enter a bug-infested passage, from which she can only escape by
    collecting a magic key. In seemingly impossible situations in the
    passages, it is often advantageous for Diggory to lure the bugs
    towards herself before making a run for it.

    CONTROLS...Simplicity itself - [LEFT],[RIGHT],[UP],[DOWN] cursor keys.
    Quit at any time by hitting [ESC] (great if your'e playing the game
    in the office!). At the start, set the speed of play with [LEFT] and
    [RIGHT] keys; start game with [UP] or [DOWN].  Speed 2 is about right
    for an eight-MHz 8086 machine (e.g. Amstrad 1512/1640); speed 1 should
    do for a 4.77-MHz 8088/8086; slower speeds are for rich b*ggers with 80286,
    80386 or even 80486 machines.

    NOTE that DIGGORY.DTA must be in the same directory as the program.